GALERIA DE FOTOS

dimarts, 31 de gener de 2012

COQUES SALADES (amb massa de llet, brandi i llevat)

5-coques brandi-ppal-

Quan jo era menuda era molt habitual anar al forn per comprar l’esmorçar o el berenar... mai no faltaven les rosquilletes (palets  de pa), els pastissets de tomacat, de pèsols o de bledes, i les coques salades.

A casa sempre se n’han fet de coques i de vegades són el substitut del pa en els àpats. Les fem o amb llevat, com aquestes, o amb massa de cervesa o gasosa.

Les d’avui són amb llevat i amb una mica de llet i brandi... totalment recomanades...boníssimes!!
Què haig de dir jo que m’encanten les coques?

Ingredients per a la massa per fer una coca gran o unes 12 coquetes :
  • 1 got de llet tèbia (250 g)
  • 30 g llevat fresc de forner o 1 sobre llevat sec de forner
  • 3/4 de got d’oli de gira-sol (170 g)
  • 2 ditets de brandi (el que queda per omplir el got de l'oli) (70 g)
  • 1/2 kg de farina de força aproximadament (o la que entre) (~550 g) 
  • sal
-Farciments:
  • Només amb farina: un vegada estesa, tira-li farina per damunt i un raig d'oli.
  • De molletes
  • Amb anxoves
  • Amb tomacat
  •  Amb pèsols

Estris: TMX per a pastar, bol per deixar pujar la massa, safata forn

Elaboració:

1.- Dilueix el llevat en la llet tèbia i barreja tots els ingredients. Pasta fins obtenir una massa que no se t’enganxe als dits. Deixa reposar d'una a dues hores, fins que doble el volum.

5-coques brandi-pas2-ETI

2.- Escalfa el forn a 180º, funció ventilador.

3.- Estén en una safata de forn i posa el farciment que més t'agrade. Amb els dits, fes un clotet perquè no caiga el farciment.

5-coques brandi-pas3-ETI
 
Com veus, es poden fer individuals o grans de la mida de la safata del forn.

5-coques brandi-pas4-ETI

4.-Fica al forn a 180º durant uns 15 minuts, fins que estiguen una mica daurades però no massa. Dependrà també del tamany de les coques. Han de quedar blanetes, no cruixents.

Nota: Aquestos farciments són dos dels habituals, més endavant ja us posaré com fer d’altres com el de pèsols i ceba o el de bledes.
 
Temps total: 3-4 hores

5-coques brandi-ppal blanca-ETI5-coques brandi-ppal tomacat-ETI
 
Bon profit!!

4 comentaris :

  1. Hola Marta! el dilluns vaig fer aquesta recepta i va eixir boníssima. La recomane perquè és molt senzilla i es tarda molt poc. Enhorabona pel blog. Vanesa Gutiérrez.

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies Vanessa i m'alegre molt de que t'hagen agradat!!!... i més de tu que saps lo bones que estan les nostres coques!! Segur que havies anat al cole amb la coca per esmorçar!! :-)
    Una abraçada
    Marta

    ResponElimina
  3. L'altre dia vaig fer aquestes coques seguint la recepta i em van eixir boníssimes! Ma uela fa les coques amb aigua i creïlla bullida, conèixes aquesta recepta?
    Per cert, enhorabona pel blog! M'encanta i l'utilitze molt a sovint!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Laia. Moltes gràcies per tots els teus comentaris. M'alegre que el blog et siga útil! ! No conec les coques amb creïlla. On es fan així?. M'encantaria que em passares la recepta i m'explicares com es fan. Si vols pasar-me-la per mail és cuinadiari@gmail.com i estaré encantada de fer-la. Un abraçada. Marta

      Elimina

(Si no tens perfil de Google comenta com a Nom/url i no posis res al camp de url. Els comentaris anònims són considerats spam. Si us plau, no deixes el comentari sense signar, ja que no et puc posar una cara, et posaré un nom :-). )