GALERIA DE FOTOS

divendres, 13 de gener del 2012

CARXOFES ESTOFADES AMB SÈPIA I GALERES

2-2-carxofes sepia galeres-ETI-23

 
Em vaig alegrar molt en veure que el repte de la recepta del 15 dels blocs Xocolata Desfeta i Els Fogons de La Bordeta d’aquest mes eren les carxofes. M’agraden molt, cuinades de totes les maneres, però tinc un problema, que a casa només m’agraden a mi.

Totes les receptes que se m’acudien eren amb arròs però fer un arròs per tu sol és un poc trist. Al final em vaig decidir per una recepta de les “congelables” que pogués guardar les sobres, encara que no sé si durarà gaire!

Ingredients:

-Per a la picada:
  • 1 all
  • Unes branques de julivert
  • 1-2 llesques de pa dur
  • Un grapat d’ametlles
-Per al sofregit:
  • 3 tomaques
  • 1 ceba gran

*la sèpia és millor que la compres fresca i la congeles amb antelació, així estarà més tendra.
*el fumet, fes-lo i ten-ho congelat en pots menuts, així no caldrà fer-lo expressament.

Estris: olla gran, paella menuda, morter

Elaboració:

1.- Neteja bé les sèpies, sobre tot els tentacles que poden tenir sorra. Si t’agrada, pots deixar la melsa, que és la bosseta de color marró (farà la salseta més gustosa i meloseta, però també més forta). Talla-les a daus.

2-2-carxofes sepia galeres-1-ETI

2.- Posa un fons d’oli a la cassola, ofega la sépia una mica i després agrega el brandi. Tapa i deixa coure uns 15 minutets. Trau-la del foc i reserva.

2-2-carxofes sepia galeres-2-ETI

3.- Mentrestant vés preparant les carxofes: Talla’ls la tija, les puntes i trau les fulles de fora. Talla les carxofes en 4-6 trossos i fica-les en un bol amb aigua i llimona per a què no s’oxiden.

2-2-carxofes sepia galeres-carxofes-eti

4.- En una paella menuda, fregeix el pa i les ametlles. Posa-ho tot al morter juntament amb l’all i el julivert i fes una picada. Reserva.

2-2-carxofes sepia galeres-3-picada-eti

5.- Fes un sofregit amb la ceba i la tomaca: primer sofregeix la ceba trinxada fins que comence a agafar color, després agrega la tomaca triturada. Cou durant uns 5 minuts, agrega les carxofes i cou uns altres 5 minuts.

2-2-carxofes sepia galeres-4-eti

6.- Fica ara la picada i remena-ho tot. Agrega les galeres i quan estiga tot barrejat, afegeix la sèpia i el fumet/aigua. (Ha de quedar quasi cobert). Rectifica de sal i deixa que es guise durant uns 20-25 minuts o fins que la carxofa estiga blaneta.

2-2-carxofes sepia galeres-6-eti

Nota: si no trobes galeres o no és la temporada, aquest plat queda molt bé amb gambes, llagostins o escamarlans.
calendari_gener2012labordeta carxofes
Temps total: una mica més d’una hora


Bon profit!!

Si t’ha agradat la recepta, tens dubtes o suggeriments, deixa el teu comentari. Moltes gràcies!!

Marta

19 comentaris :

Marina ha dit...

Doncs no et preocupis, que a mi m'encanten. Així que vendré a dinar a ca teva. O si te'n sobra al congelador, ja saps! ;) Una recepta fantàstica.
Moltíssimes gràcies per participar!
Petonets!

Marta Cuinadiari ha dit...

Ok, te'n guarde una mica!!

Els fogons de la Bordeta ha dit...

Jo en vull un altre tupper, que a casa el Xavi menja fora cada dia i estaríem encantants!! Quina pinta que té aquest estofadet!!!
Moltes gràcies per participar maca!
Petonets
Sandra

Marta Cuinadiari ha dit...

No us preocupeu que em sembla que encara en tindríem per a un altre!
Gràcies a vosaltres per proposar-nos els reptes!
Marta

Tino ha dit...

Un altre tupper siusplau!!!!! Quina bona pinta!!!!

Marina - BlauKitchen ha dit...

I un altre per mi!!!!!! quina pinta mes bona ... mmmm
Un petonet

No tot són postres ha dit...

Caram, amb el que m'agraden a mi les galeres, i ara que n'és l'època... que bo!!

PTNTS
Dolça

Lídia ha dit...

he arribat al teu blog per la recepta del 15
em quedo per aqui

bojosperlacuina ha dit...

Què bo que sembla aquest plat!

Francesc Estorach ha dit...

quin estofat mes bo, tots tres ingredients principals m'agradent molt!!
una abraçada.

Marta Cuinadiari ha dit...

Tot això dels reptes és molt engrescador...estic desitjant el proper...aviam que ens proposen la Sandra i la Marina
Moltes gràcies pels vostres comentaris!

Krirsa ha dit...

Que rico, me encantan todos los ingredientes,lo probare :)
Besos

@bet_cakes ha dit...

Un plat de luxe! Molt bona presentació pas a pas.
Petons.
Belén.

Anònim ha dit...

Quina bona pinta, m'apunto al tapper..... noia ja ho veus inclús desde Playa del Carmen (Mèxic) et llegeixo....
Petonets i fins la tornada.
Mayka

Miquel ha dit...

un plato muy bueno con esta combinacion,me gusta

Unknown ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Unknown ha dit...

Aquesta recepta és un 10. Sempre que vull quedar bé l'utilitze. Gran descobriment!

Anònim ha dit...

Una pinta fantàstica! Deu ser boníssim! Una pregunta: quan cous la sèpia, la deixes enrossir abans de tirar-hi el brandi?

Marta CuinaDiari ha dit...

Si vols la pots enrossir. Es cou abans xq la sepia necessita almenys 1 hora perquè quede tendra i aixi anem guanyant temps