GALERIA DE FOTOS

divendres, 23 de novembre del 2012

TARONGES CONFITADES

Aprofitem que avui hem fet unes Magdalenes de Xocolata, Cafè i Taronja, per mostrar-vos com  elaborem les taronges confitades. 
 
6-8-taronja confitada-ppal1
És una elaboració molt senzilla que us serà útil per a moltes receptes, per exemple: de cara al Nadal les podeu posar al Tortell de Reis, en el Torró de massapà, o simplement presentar-les amb un bany de xocolata.



Ingredients:
  • 3 taronges de pell fina
  • 500 g de sucre
  • 250 g d’aigua
*Si les taronges no queden cobertes, o simplement voleu fer més quantitat, agrega més aigua i més sucre sempre posant el doble de sucre que d’aigua.

Estris: paella,espàtula, pots de vidre

Elaboració:

1.- Neteja bé les taronges i talla-les a rodanxes fines. Si trobes algun pinyol, trau-lo.

6-8-taronja confitada-1

2.- En una paella ampla, col·loca l’aigua, el sucre i les taronges. Deixa coure a foc moderat fins que reduïsca i es forme un almívar una mica dens. Per a 3 taronges necessitaràs una horeta o una mica més aproximadament. Si poses més quantitat, deixa una estona més. Sacseja la paella de tant en tant per tal que quede l’almívar ben repartit.

6-8-taronja confitada-2-16-8-taronja confitada-2-2

3.- Un cop fetes, si les vols conservar seques deixa refredar en una reixeta, sinó guarda directament en pots de vidre amb el seu almívar.

6-8-taronja confitada-4

6-8-taronja confitada-5

4.- Si en fas molta quantitat, omple els pots ben plens en calent, tapa i dona’ls la volta per tal que facen el buit.




Nota: ben guardades en un pot hermètic amb el seu almívar i a la nevera, duren molt de temps.

Suggeriments: La taronja confitada la  pots utilitzar en el Tortell de Reis, en la Coca de Sant Joan, tallada ben menudeta per aromatitzar pans i bescuits, en amanides, banyar-les amb xocolata, per fer unes postres per fer baixar els àpats d’aquest Nadal com la Taronja i mandarina en tres textures amb Crema de Iogurt, per fer el nostre Torró de Massapà, etc. L’almívar també el pots utilitzar quan faces alguna coca.




Temps total: preparació 3 minuts; cocció 1 hora i 15 minuts



T’ha agradat la recepta? Tens dubtes o suggeriments?… deixa el teu comentari.

Si fas la recepta, comparteix la teua experiència amb nosaltres.

Assabentat de les actualitzacions de Cuinadiari, subscrivint-te a la nostra newsletter o segueix-nos a 
InstagramFacebookPinterest o Twitter.
Moltes gràcies per seguir-nos!!

Bon profit!!

Marta


16 comentaris :

Cocina de emergencia ha dit...

Moltísimes gracies per aquesta recepta!! A la mare li encanten, i sempre es pregunta com es deuen fer :) Súper senzill... m'encanta!!

Petons!!

esborrar ha dit...

N'he fet un parell de cops i no m'han quedat com voldria, tot i que m'han quedat bé. A la propera intentaré la teva recepta. Fan molt bona pinta!
Marta

trifasic de baileys ha dit...

doncs es molt bona pensada per guarnir dolços! bona idea! petons

Anònim ha dit...

M'agrada molt la taronja confitada... però em podres dir com fer-la sencera? Es boníssima i no m'atreveixo a fer-la Moltes gràcies!!!

Marta CuinaDiari ha dit...

Jo senceres no n'he fet mai perquè realment quan utilitze fruita confitada és per a tallar-la. Encara que em sembla que tu et refereixes a la fruita gebrada o glacejada, que implica un procés més complicat i molt més llarg. Aquestes es couen en almívar i queden molt melosetes. Sento no poder ajudar-te. Marta

Carmeta Rusquilleta ha dit...

Ostres m'encanten i veig que són molt fàcils de fer!!!

Rosa Maria ha dit...

Moltes gràcies pe la recpta. L'altre dia vaig fer un tipus de pnettone i les vaig haver de comprear. Ara vull fer un pa de xocolata i taronja i ho faré com tu.

El blog de Melerin ha dit...

Nosaltres les vam fer ahir, per utilitzar-les pel tortell, i ens han sortit molt bones! Gràcies, Marta!
Sergio&Mire

Marta CuinaDiari ha dit...

Qué bé Sergio! i si us han sobrat tens moltes formes d'utilitzar-les. Gracies per fer les receptes de CuinaDiari! Marta

Anònim ha dit...

Les he fet avui, son més maques que bones. De gust estan molt bé, però la pell m'ha quedat dura, no és melosa. Potser que les vaig coure massa estona, tot i que el foc era baixet...
Jo hi he posat quatre claus d'espècie.

Marta CuinaDiari ha dit...

La pell no queda blaneta del tot però tampoc dura. Com veus a la foto les taronges que jo normalment faig així són de pell bastant fina. Què era la pell molt gruixuda? Marta

Anònim ha dit...

Super bones!!

Anònim ha dit...

Super bones!!

Marta CuinaDiari ha dit...

:-)

Anònim ha dit...

Moltes gràcies per la recepta. Jo les utilitzo per fer-les recobertes de xocolata blanc i negre....i sempre acabava comprant-les. Ara, me decidiré a fer-les jo i empotar-les!

Marta Cuinadiari ha dit...

Mmm amb xocolata blanca no les he provades mai... Que be sona! 😋
Quan vinga el fred i hi hagen taronges bones, a fer-ne i ja m'explicaràs! 😃