GALERIA DE FOTOS

dimecres, 6 de febrer del 2013

SÉPIA GUISADA

La sépia (sípia per als catalans) és un ingredient que dóna molt gust als plats on la poses. A mi m’agrada molt cuinar-la amb patates, amb pèsols, amb mandonguilles, etc.

Aquesta recepta d’avui però no porta res de tot això i m’agrada especialment perquè és d’aquells plats en què només has de preparar els ingredients i ficar-los tots en cru a l’olla. Així de senzill. Potser el més pesat de tot és netejar la sépia, però val la pena perquè el resultat és molt bo. 

2-2-sepia guisada-ppal1

Ingredients:

  • 1 fons d’oli
  • 1 ceba trinxada
  • 2 alls trinxats
  • Unes branquetes de julivert
  • 4 cullerades de concentrat de tomaca
  • 1 got menut de vi blanc (uns 140 g)
  • 1 got menut de brisa (orujo/ aiguardent)(uns 140 g)
  • Un polsim de canyella
  • Un polsim de pebre blanc
  • 1 kg sèpia* neta (unes 6 sèpies mitjanes)

*la sèpia és millor que la compres fresca i la congeles amb antelació, així estarà més tendra.

Estris: cassola d’uns 20 cm de diàmetre

Elaboració:

1.- Neteja les sépies, sobre tot els tentacles que poden tenir sorra. Trau-li la pell i talla-la en trossos menuts.


  2-2-sepia guisada-1

2.- Posa, en cru, tots els ingredients en una olla: l’oli, la ceba, els alls, el julivert, la tomaca concentrada, el gotet de vi blanc, el gotet d’aiguardent, la canyella, el pebre blanc i la sépia.

3.- Tapa i deixa coure durant una horeta aproximadament, fins que la sèpia estiga tendra. Remena de tant en tant.

2-2-sepia guisada-coll-ppal1

Nota: Este plat sol està molt bo (sucant una mica de pa :-)), però si vols fer un àpat més complet, el pots acompanyar d’un arròs blanc de guarnició, d’un puré de patata, o fins i tot quan quede un quartet d’hora perquè finalitze la cocció pots afegir unes cullerades de cigrons o fesols cuits.

Temps total: preparació 15 minuts, cocció 1 hora (però sense haver d’estar massa pendent)

Gràcies Rosó per aquesta recepta tan bona!

Bon profit!!

Si t’ha agradat la recepta, tens dubtes o suggeriments, deixa el teu comentari. Moltes gràcies!!

Marta

16 comentaris :

La Cuina Violeta ha dit...

Ai Marta, jo porto el pa i l'allioli, perquè la sípia m'agrada amb allioli.
Oh oh, que bona.
Nani

lolines ha dit...

Aquesta sipia, fa una bona cara...........uuuuuuuuummmmmm

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Boníssima!

Tapa't de tapes ha dit...

A mi m'agrada així com l'has fet tu, Marta, sense res! Bé, de vegades hi afegeixo una mica de sofregit de tomàquet... que bona, la sèpia! I quines fotos més boniques. Petons

trifasic de baileys ha dit...

com m'agraden els estofats de peix! un plat fantàstic t'ha quedat! petons

esborrar ha dit...

No he fet mai un plat de -només- sípia... sempre em fa por que a casa no agradi. Aquest, però, té una pinta fantàstica! M'hi hauré d'arrencar un dia, no?
Marta

Mercè ha dit...

S'agraeix molt la senzillesa d'aquest plat. Em sembla exquisit i em fa venir ganes de provar-lo. Per a mi, fantàstic. Fins aviat.

dosentrebambalinas ha dit...

Un recepta molt bona, m'encanta la sepia i aquesta té una pinta estupenda!
petons

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Quines ganes de ficar la forquilla! M'ha sorprés fer-la amb orujo, no se m'hauría acudit.
Petons.

Roser ha dit...

La sípia es un plat habitual en ma casa, la compre els dissabtes al mercat..aquesta manera de preparar-la m´agradat molt.

Carmen Millán ha dit...

Que rica esta sepia! Ahora que termina el curso de fotografía me quedo por aquí para no perderme nada de lo que haces. Un beso

Mercè ha dit...

Ah! i casi m'oblidava... el dissabte vaig fer aquest plat de sípia i va resultar riquísim! Tot un éxit. Gràcies per la recepta. Una abraçada.

Marta CuinaDiari ha dit...

Que be Mercè!! M'alegre moltíssim que si proveu alguna cosa us agradi!! Moltes gràcies pels teus comentaris! Marta

Alfriston Cottage ha dit...

La sepia es my debilidad. Felicidades por la receta.
Saludos desde Waterbridge.

-Andy-

josy ha dit...

Una pregunta! La bolsa marrón de la sepia, se puede comer verdad? Yo la suelo poner en el sofrito del arros......

Marta CuinaDiari ha dit...

Sí,la puedes poner, aunque yo no pondría la melsa de todas porque deja un gusto fuerte. Espero que te salga buena! Marta