Per tal d'aprofitar una mica de carn de botifarra i unes sèpies que tenia al congelador, he preparat aquest plat. Els cigrons els he afegit quasi al final de tot. Queda també boníssim amb pésols o fins i tot sense els cigrons o els pésols i acompanyant el plat amb un arròs blanc i per beure, un amontillado, nostraltres, de @bodegasargueso.
Com te les menjaries tu?
Ingredients:
- 2 cebes picades
- 1 carlota picada
- 4 tomaques triturades
- 3 alls
- 1 fulla de llorer
- Una mica de sucre si cal
- Espècies al gust (pebre, orenga…)
- 1 kg de sèpia neta
- 1 got de fino o brandi
- ½ litre d’aigua aprox
- 1 ou
- Els tentacles de les sèpies
- 1-2 llesques de pa de motlle o 2 cullerades de pa ratllat
- 1 raig de llet
- 600 g de carn de botifarra esmicolada
*Com les mandonguilles les he fetes amb carn de botifarra, no els he posat cap espècie
Als 15-20 minuts agrega la tomaca triturada juntament amb una fulla de llorer, una culleradeta de sucre (opcional) i una mica d’espècies.
2.- Neteja la sèpia, sobretot els tentacles que poden tenir sorra. Trau-li la pell i talla-la en trossos menuts. Tritura els tenacles i reserva.
3.- Mentre va coent-se el sofregit, fes les mandonguilles:
3.1.-posa en un bol un ou i bat-lo. Agrega els tentacles de la sèpia, el pa, la llet i la botifarra esmicolada. Barreja amb molta cura per tal que la carn no quede molt atapeïda.
3.2. Deixa reposar uns minuts i forma unes mandonguilles de 40-60 grams.
4.- Una vegada el sofregit estiga ben confitat, aboca-hi la sèpia i deixa coure uns 10 minuts. Tira-li un gotet de fino o de brandi i deixa reduir uns altres 10 minuts.
5.- Ara agrega les mandonguilles, deixa uns minuts i fica aigua fins a cobrir (una mica menys de mig litre. Tapa i deixa fent xup-xup durant 20 minuts.
Es poden passar les mangonguilles per farina i després fregir-les, encara que jo preferisc posar-les en cru perquè és una mica més sa i així embrute menys ;-)
6. – Finalment, aboca un pot de cigrons cuits i deixa coure uns altres 10 minuts.
7.- Si pots, deixa’l d’un dia per l’altre, que serà més bo.
Bon profit!
T’ha agradat la recepta? Tens dubtes o suggeriments? Si la fas, comparteix la teua experiència amb nosaltres.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada
(Si no tens perfil de Google comenta com a Nom/url i no posis res al camp de url. Els comentaris anònims són considerats spam. Si us plau, no deixes el comentari sense signar,com no et puc posar una cara, et posaré un nom :-). )